Påska 2008. Stugudalen, 18-22. mars

Herlige Sylan
Tirsdag 18 mars: 
Sylan bader i sol B-) Kom opp til Stugudal ca kl 13.00 til strålende sol og 7 minus. Det første Sander gjorde var selvsagt å lage et hopp. Et nytt og større hopp ble etter hvert bygd og der har han holdt på siden. Først på ski og deretter på snowboard. Mathias har lekt med Kaja og Aurora. Anders, Eirik og jeg har også prøvd snowboardet - vanskelig, men artig. Mange morsomme fall :-D


Onsdag 19 mars:
Beate, Sander, Anders, Mathias, Kaja, Eirik og Aurora tok en skitur i snøværet. Sander, Kaja og jeg gikk til postkassa og kjørte ned til de andre ved lundalen. Anders, Sander og jeg kjørte skogsløypa ned - små bratte bakker i djupsnø. Artig :-D. Nå har snøværet gitt seg og det ser ut til av solen kommer B-) 



Onkel Erik og Sander prøver kite'n på Glåmos
Torsdag 20 mars: 


I dag har vi vært på dagstur til Røros og besøkt mormor, onkel Erik, Liv Unni og Julie. Onkel Erik, Liv Unni, Julie vi gikk til Skaret i sol, vind og - 8 grader. Planen var å tenne bål og grille pølser, men etter 5 min ble vi så frosne at vi bestemte å dra tilbake til hytta å ta lunsj. Vi kjørte skogsløypa hjem - til stor stas for Julie og gutta. Etter middag dro vi på bursdag til Helge, 23 år, på Glåmos. Erik hadde med kite og gutta fikk prøve det på jordene på glåmos. De synes det vare kjempeartig. Surt og kaldt for mor og far så de tok kun nødvendige bilder og gikk inn i varmen og til vafler og kaker.



Anders på Nordre Langsvola
Fredag 21 mars:
Gutta hadde ikke lyst på skitur i dag og de ble igjen på hytta sammen med Kaja, Aurora, farfar og Jorun. Anders og jeg tok en skitur i alene. Godt å gå en tur i eget tempo uten å mase på noen. Anders og jeg gikk til toppen av Nordre Langsvola. Skiftende sol, skyer og litt snø, liten trekk og - 9 gr. Suverent føre :-D Nå, ca kl 15.30, blir det en tur til et militærutsalg på Patrusli ved Stugusjøen.



Sander på Søndre Langsvola
Lørdag 22 mars: 


Sander med Sylan i bakgrunnen. Super dag i knallsol, - 13 gr og vindstille. Anders, Mathias, Sander, Eirik og jeg gikk til Ystesosen. Mathias og Anders snudde ved parkeringen til langsvola, mens Sander, Eirik og jeg gikk til toppen av Søndre Langsvola og deretter Nordre Langsvola. Artig nedkjøring! Sander og jeg gikk over Litjvola og kjørte skogsløypa ned til hytta. Kjempeartig B-) Ellers har vi koset oss med påskemiddag, påskeegg mm. Ca kl. 20.30 er det - 19 gr stjerneskinn. God påske til alle sammen :-D

Søndag 23. mars:
Hjemreisedag. Våknet til strålende sol, men iskaldt og litt vind. Sander ville ikke på ski i dag, men Mathias var veldig oppsatt på at vi skulle kjøre skogsløypa før vi dro hjem. Anders, Mathias og jeg kledde godt på oss og gikk først til postkassa, deretter til brunhjørnet og opp Litjvola. Vi gikk Litjvola på langs og startet deretter den artige nedfarten fra fjellet og inn i skogen. Nedkjøringen var artig i dag også med litt knall og fall....


Kommentarer