Søndagstur, Leirsjøen. 6.11.11

Leirsjøen, helt blikkstille
Demningen og Leirelva sett ovenfra
Demningen sett nedenfra
Søndagstur i Bymarka, eller egentlig i Leinstrandmarka, ensam. Supert turvær, 9 gr og overskyet. Gikk til Leirsjøen og sidestiene opp til Rønningen. Deretter gikk turen videre på ukjente og umerkede stier mot Skogly. Etter å ha spurt et andre markatravere et par ganger så fant jeg veien til kjent skiterreng - Lauglovannet og Vellikvannet "plutselig" var jeg tilbake på samme sti som jeg kom i fra - da måtte jeg le for meg selv :) Enda bra jeg gikk alene - det er ikke særlig mange i familien (mer som ingen) som er fryktelig glad i mine impulsive stivalg på tur blant ukjente stier.... Jeg derimot liker det godt ;) Turen gikk tilbake til Rønningen og ned til Leirsjøen igjen. Leirsjøen var virkelig idyllisk - helt blikkstille og med litt dis stedvis over vannet.
Har også med to bilder av demningen - ovenifra og nedenfra.

Flott tur på ca 2,5 t for meg selv og god musikk på ipoden i fint høstvær - og fritt for å ta de stiene jeg vil uten oppgitt turfølge ;)

Kommentarer