Jentetur til Oslo, 10-12. feb 2012

Jentetur til tigerstaden 10-12. februar 2012.... Deltagere: Ann-Elin, Nina, Anita, Mari-Anne, Kristine og jeg.
I utgangspunktet skulle vi på innebandy-turnering. Vi meldte oss på, kjøpte flybilletter og betalte hotellrom allerede i god tid før jul - og alt lå klappet og klart for en bandyhelg. Etter jul fikk vi beskjed om at cupen var avlyst pga for få påmeldte. Så der satt vi da med flybilletter og hotellrom.... og plutselg lå alt til rett får en real jentetur uten bandy... Gøy det også :-)

Kristine og jeg dro tidlig fredag, sjekket inn på Grand Hotell (dronningen på laget, altså Anita, liker å bo standsmessig...) og dro rett opp på Olympiatoppen for å trene. Ei venninne av Kristine, Monica, jobber der og vi fikk derfor både omvisning og mulighet til å trene litt. Kristine pumper jern og jeg løper -  det er slik fordelingen alltid pleier å være ;-)
Etter en fin økt på Olympiatoppen, toget vi tilbake til hotellet (via polet), stashet oss, treffe resten av reisefølget, en liten aperitif på sportspuben ved Grand og deretter Wallmanns salonger. For den som er ukjent med Wallmanns Salonger så er det et dinnershow. Vi spiser middag og koser oss og blir samtidig underholdt av kelnerne. Skikkelig proffe artister, fantastisk til å synge og danse - skikkelig real thing og ikke no playback der  gården nei. Ikke bare bare og bli serviør der altså.... Stesønn til Ann-Elin og nevø til Nina og Anita (Magnus) var en av artistene/kelnerne. Ordentlig moro. Og jeg kan jo ikke unngå å nevne Hunter da - fy fasan for en kropp og kroppsbeherskelse. Skikkelig synd at antrekket besto av bar overkropp...Trent noen timer han ja... Forresten, vi fikk srvert god mat og drikke også ;-)

Ann-Elin, Nina og Anita på Wallmans salonger

Ingrid og Kristine "in the spotlight" på Wallmans. Sjekk linselusa i bakgrunnen...
Etter showet på Wallmans ble det litt disco, men vi ble fort lei av det og dro videre mot sentrum. En tur innom Lorrys for å treffe trenern vår, Håvard. ...og kanskje snappe opp noe Giske-sladder og TV2-salg;-)
Turen gikk deretter videre til Onkel Donalds like ved hotellet.

Lørdag var det duket for skikkelig shopping, trening og spa. Grand Hotell har jo eget treningsrom og egen spa-avdeling med basseng og badstuer (steam og vanlig) - i tillegg til behandling for den som ønsker det. Kristine og jeg hadde jo selvsagt ikke tatt med badetøy og måtte på leting etter dette. Vi fant noe skikkelig snasent på Lindex til kr 30,- pr del. Skitt au - mottoet ble: alt kler den smukke....

Det er mye å ta bilder av Oslo, men jentekobbelet var ikke særlig flinke til det... Det eneste jeg ok bilde av var en hvitvins-flaske og de resterende har jeg fått av Anita. Det meste er bilder av oss selv, men Anita klarte i hvertfall å snappe opp noe av det meste vanlige vi kan se på Carl Johan: gatemusikanter av ymse slag. Modellen foran er riktignok litt i kontrast til modellene bak ;-)

En av Oslos glade musikanter..
Lørdag formiddag gikk altså med til shoppings, trening (for Kristine og meg) og skikkelig relaxing i spa-avdelingen.
Middag til kvelds på Fridays og deretter en tur til sportspuben vår. Vi hadde jo lovt han svenke bartenderen at vi skulle komme innom i dag også - og vi er jo jenter som holder ord. Dessuten var han veldig flink til å blande drinker...
Kristine og Ingrid på sportspuben
Nina, Anita, Ann-Elin og Mari-Anne køyet tidlig og Kristine og jeg fortsatte ferden videre ut på Oslos natteliv. Første stopp skulle være Hard Rock Cafe, men der oppaget vi plutselig at noen gikk på rød løper og ble fotografert av pressen før de gikk inn.... Noe sa oss at vi kanskje ikke var ønsket der, selv om vi ikke skjønte hvorfor ;-). Lukket selskap - etterfest for Grand Prix. Jaja, da var det bare å rusle videre da og vihavnet på Onkel Donalds igjen. Dvs i løpet av kvelden ikk vi vite at dette var slettes ikke Onkel Donalds... Onkel Donalds var stengt grunnet oppussing. Dette er John's - så da var vi på John's i går også da. Relativt tomt i lokalet når vi kom (tidlig ute sjø), men desto mer fullt når vi dro. Mange hyggelig folk, men også noen rare... veldig rare... Artig lell da. Ruslet videre innom et utested - de viste det seg være nesten tomt og vi fikk vite at stedet skulle legges ned og det var siste kveld åpen. Jaja, vi fikk i alle fall danset litt uten trengsel på dansegulvet... De fire andre som var der tok ikke akkurat stor plass på dansegulvet ;-)
Ruslet deretter tilbake mot hotellet, men skulle stoppe innom sportspuben igjen. Vegg i vegg med sportspuben lå "Et glass" og der var det mye mer folk enn på den folketomme sportspuben. Vi gikk derfor til "Et glass". Snakket med noen morsomme folk (jente og gutt) utenfor og konkluderte kjapt med at han var glad i samme kjønn... Vi tuslet inn og Kristines første kommentar var: Det er fryktelig mange menn her... En av dem var som snytt ut av videoen til "YMCA" med seilerlue, hvit bukse med gullstripe på sidene - dyrebar... Hadde YMCA blitt spilt så tror jeg han har tatt helt av... Håpet på at det skulle skje, men neida.
På "Et Glass" ble det plutselig spilt mange Whitney Houston sanger og vi fikk plutselig den sørgelige nyheten om hennes dødsfall. To mannegjester i tur og orden kom bort å fortalte oss dette, vi tror neppe det hadde skjedd på et streit sted...

Søndag og hjemreise, men først en liten løpetur på mølla - gjør godt med litt bevegelse. Og så en bedre frokost på  Grand Cafe. Skikkelig frokost der altså, fersk omelett, egenlaget sjokolade, vitaminshotter (bestående av frukt og ingefær), laks i ymse slag - litt ekstra enn den vanlige brød, ost og skinke frokosten som vanligvis serveres ja. Glad Anita ville bo standsmessig ;-)
Flytog, fly og så hjemom en tur å spise middag og så rett på bandykamp. Litt av en morsdag - eller faktisk en hel morsdagshelg :-)
Takk for en fantastisk helg jenter :-)