Mt. Ymittos ved Glyfada, Athen. Speed-sightseeing 19.6.2014


Styremøte/-seminar i Glyfada ved Athen. Første morgen og som vanlig må det speedsightses. Turen er planlagt å gå til en høyde bak Glyfada: Mount Ymittos, dvs jeg kommer nok ikke helt til topps, men skal så langt jeg rekker ihvertfall. 
Kl er 07.00 og det er vel litt over 20 gr og skyfritt.

Dit skal jeg, Mount Ymittos (i soloppgang - herlig):


Turen gikk gjennom bygatene og deretter opp grusvei/traktorvei oppover åsen. Det er obligatorisk og snu seg litt underveis for å se på utsikten:


Hit kom jeg, men ikke lenger.... Super utsikt herifra også da :-)


Den egentlige toppen er den bakerste der. Må ihvertfall ha minst en time til om jeg skal rekke dit med veier som går hit og dit langs åsen og inn i "hukene":


Selfie på "toppen" (toppen jeg nådde ihvertfall) er et must:

I krattet på vei ned ble jeg overrasket av en skilpadde. Jeg skvatt skikkelig - hadde liksom ikke ventet å treffe skilpadder oppi den knusktørre lia. Traff på to til like etterpå. Jeg klarte heldigvis å løpe fra dem da....

Der oppå var jeg - juhuii:


Vel tilbake etter kratt, grus og grusveier og inn i hovedgata. Hovedgata ligger selvsagt der trikken går:


  I Hellas har de egne hundetoalett:


Kirka i Glyfada Sant Constantin og Helenas Ortodoxḱse kirke. Et landemerke i Glyfada:


Glyfada stadion??

....det er ihvertfall en skikkelig interessant match på gang - måser mot måser....


Rett ved hotellet (og glyfada stadion ligger den gamle flyplassen):


....og oppi der var jeg (på "kulen" midt i bildet).... 


....puh, endelig tilbake på hotellet...


Superduper tur - ble litt langt da og brukte litt lang tid med kratt, bakker og bildetaking. Herlig start på morgenen. Bra jeg hadde beregnet litt ekstra tid - blir jo alltid litt lenger enn jeg planlegger... Of course!

Kommentarer