Vassfjellet, 10 . april 2021

Etter stort snøfall i går og i formiddag ble det en spontan randotur til Vassfjellet, 710 moh. Kjekt å ha Vassfjellet så nære altså :-)

Anlegget er stengt og det er tomt i bakken. 

Jeg går samme vei opp som sist gang, dvs opp langs scootersporet på traktorveien på venstre side av hele anlegget. Jeg kommer da til slutt opp på venstre side (sørsiden) av masta.

På vei opp i godt med nysnø :-D

Snart toppen - fortsatt mye pudder

og mer pudder


En del vind og snøføyk på toppen, men fant le i et lite søkk.

Dig nedkjøring

I første nedkjøring ble litt for slak linje valgt og det gikk relativt treigt i all djupsnøen. Jeg stoppet faktisk opp innimellom - og det var ikke så slakt liksom. Når jeg kom inn på maskintråkket gikk jeg opp på nytt uten å kjøre så langt ned. Ingen grunn til å kjøre ned i maskintråkk - og det var for slakt til å fortsette videre nedover i djupsnøen.

Utsikt østover mot Selbu og Sylan (i skyene der bak). Selbusjøen bak til venstre.

Da kom jeg nok en gang på toppen. Litt mer kveldslys nå. Øysand og Gaulosen der nede til venstre.

Neste nedkjøring ble valgt noe brattere og fikk en herlig pudderkjøring. Vassfjellet altså, snakk om å levere :-D

Løypemaskinkjørerne er i gang med å preparere løypene til i morgen

Kommentarer