Vassfjellet, 8. april 2021

Vassfjellet, 710 moh, en en da mer kortreist tur enn Ruten. Her kan man ta en ettermiddag og gå opp ett par ganger. Noen går bare det øverste partiet og leker seg der. Min plan er å gå opp, finne et greit strekke å kjøre i skogen nesten ned til utgangspunktet og så opp til topps igjen.

Jeg gikk opp til venstre for hele heisanlegget/bakkeanlegget og fulgte en skogsvei oppover - nå kjørt med snøscooter der.


Opp dit skal jeg - altså til masta.


Jeg fulgte dette snøcootersporet oppover. Litt før toppen av første heis havna jeg inn i løypeanlegget igjen. Jeg gikk av mot venstre og fulgte løypetråkket sørvestover.


På vei opp. Litt nysnø er det, men enkelte steder er det et lite frosselag på toppen - og det er ekkelt å kjøre i (#nullstyring)

Snart på toppen av Vassfjellet


Klar for nedkjøring


Første korte nedkjøring er unnagjort.

På vei ned første gang havna jeg litt for langt mot vest og var relativt nære langrennsløypa på Langmyra. Det ble mye staking nordover igjen for å komme tilbake. Jeg velger ikke den nedkjøringen igjen....
Jeg gikk opp nok en gang til masta og valgte nå en nedkjøring litt mer mot nordøst. Mange valg på Vassfjellet altså ;-)

Vassfjellet er helt greit å leke seg litt i. God trening, både opp og ned. Kjekt å ha et så nære alternativ. Relativt populært er det også :-)

Kommentarer